Tuesday, May 26, 2009

Pesta Buku Johor '09

Pada 27 Mei hingga 1 Jun 2009 diadakan Pesta Buku Johor '09 yang diadakan di Danga City Mall, Johor Bahru anjuran Jabatan Pelajaran Negeri Johor. Bukan di Danga Bay, ya. Danga City Mall (Metrojaya) ialah bangunan Best World lama. Kepada pencinta buku, ayuh.

8 comments:

Zarif Hassan said...

Salam..
Bagusnya jika dapat hadir dan meneliti buku di sana. Malangnya kekangan masa dan jarak. mudah-mudahan ramai anak muda yang berkunjung dan memeriahkan dunia intelektual kini

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam sdr. zarif. benar, moga2 ramai anak muda pencinta buku yang berhampiran bandaraya ini dapat hadir. terima kasih atas kunjungan dan jejak ini.

Lumut Pagi said...

salam ziarah mas...
:)

Rusdi Abd Rahman said...

Sdra. Wahyu,
1. Saya sudah pergi ke sana tengah hari tadi (30 Mei 2009), kesimpulan mudah... MENGECEWAKAN!, tiada yang menarik cuma kesian kepada pelajar sekolah yang semacam 'dipaksa' datang dengan bas. Terlalu banyak gerai yang menjual dan promosi alat bantu komunikasi bahasa (linguaphone)
2. Buku-buku yang ada juga sudah banyak terdapat di Kedai Badan Cemerlang (Angsana) serta Johor Bookstore (Plaza Kota Raya) apatah lagi banyak juga buku-bukunya yang terdapat di Stesen Bas Larkin serta beberapa kedai India Muslim (mamak)...
3. Jika tidak pergi tidak mengapa serta tidak rugi sekalipun (saya amat-amat bersetuju dengan kata WITRA).

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam en.rusdi, terima kasih atas makluman. seharusnya yang dinamakan pesta buku dapat menjual buku-buku yang sukar diperolehi di kedai buku biasa.

Melayu Boleh said...

baru tau harinih
tima kasih


Cheers,
Melayu Boleh

Azhar Salleh said...

Salam DINDA WAHYU,
Benar kata RAR, MENGECEWAKAN! Inilah satu-satunya pesta sampah yang menjual buku!

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam kanda azhar yang dihormati,
aduhai, begitu sekali. sedihnya.